måndag 20 september 2010

Vintageskor

Jag gillar vintagekläder- och skor . En liten hobby som jag har är att fynda kläder och porslin och annat skoj på loppisar och på Stockholms Stadsmission. Man kan göra verkliga fynd.
En annan sak jag gillar är när mamma eller mormor går igenom sin garderober, linneskåp eller andra små gömmor. Här kan man hitta allt möjligt trevligt.
När mamma rensade ur sin skosamling för ett tag sedan, fick jag två  par fina skor att trippa in hösten med. Passar bra med svarta strumpbyxor eller med treggings. Jag älskar skor med klackar men till vardags föredrar jag mina favoriter: Converse och ballerina skor till vår och sommar och till hösten och vintern bekväma stövlar, kängor och så mina varma och härliga UGG:s.


Skor från mammas skosamling




                                                         

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar