måndag 20 september 2010

Sticka, sticka, sticka...

Så här till hösten blir jag alltid inspirerad till att börja sticka en ny halsduk, för att det är så lätt. Har ännu på hälft en halsduk som jag började sticka på för ett tag sedan, måste sticka färdigt den så att jag kan börja på en ny. Det skulle vara kul att kunna sticka raggsockor och vantar nu till vintern men det känns lite krångligt. Min kära  mormor stickade alltid raggisar,  benvärmare och vantar till mig men har slutat med det eftersom hennes syn är dålig. Jag hoppas på att jag snart hittar någon bra stickbeskrivning på sockor och vantar för det är guld  värt med handstickat. Tycker inte ni? Är det någon som har ett bra tips på varifrån jag kan hitta några enkla beskrivningar?!


1 kommentar:

  1. reply to comment:

    thank you!

    eller tack så mycket :) jag är svensk så du får kommentera på svenska om du vill :) skriver på engelska då jag bor i england just nu.

    SvaraRadera