lördag 18 september 2010

I love ACNE

Jag verkligen älskar mina ACNE jeans har flera par. Mitt första par köpte jag för 10 år sen och det är det bästa jeansköpet någonsin. Hade haft svårt med att hitta jeans och så gick jag in på en butik och bad om hjälp.
-Jag behöver ett par jeans och försäljaren tog fram ett par ACNE och de satt perfekt och jag blev kär direkt.

År 1996 grundades ACNE av fyra personer en av dem är Jonny Johansson. Ett livsstilsmärke som hade uppdrag inom bl.a.reklam, grafisk design och tv. De hade även ett stort intresse för jeans. De sydde upp jeans med röda sömmar som delades ut till släkt och vänner.
Jeansen uppmärksammades av en modetidning och det blev succée. ACNEs kreativa chef Jonny Johansson bestämde sig för att satsa på mode och år 1998 lanserades deras första kollektion.
Idag är det svenska modemärket ACNE ett välkänt märke med flera butiker runt om i världen. Gå även in och kolla på www.acnestudios.com

ACNE = Ambition to Create Novel Expressions

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar